Saturday, September 12, 2015

Family Store

Family store ni yelah kedai runcit ye. Besar macam Econsave. Semua barang keperluan ada.. Pasar segar pun ada.
Ok nak citer pasal family store ni sebenarnya kelmarin aku ade beli susu Sustagen untuk Syamil. Paling murah ye pernah jumpa. Sebelum ni RM61.90 tapi dia buat promo RM55.90 masa Ramadhan aritu sampai sekarang kekal harga tu. Terbaik kan!
Dah beli tu sampai rumah baru cek salah ambik susu. Syamil minum yang plain tapi aku terambik vanilla flavor. As korang tau susu kalau ada perisa means ada gula tambahan included. So taknak lah anak aku minum gula banyak, aku berhajat nak gi tukar susu tu dengan harapan boleh tukar. Takut jugak benda untuk makan ni dh beli tak boleh return/exchange kan.
Menggelabah la aku cari resit. Nasib aku tak buang lagi. Takde pulak dia note return policy kat situ. Biasanya resit ada note 3day utk exchange/return dari tarikh beli kan. Ok takpelah,esok lah gi tukar. Esok hari ketiga lagi. Sempat ni. Bisik hatiku. Ewah
Esoknye dengan kaki yang nak tercabut lepas squad 50x aku bawak susu 1.3kg 2 kotak ni masuk family store. Pening jugak nak tukar kat mana ye. Family store ni biasanye ada sorang supervisor usually Chinese guy baju tuck in wearing sneakers berdiri dkat pintu keluar/masuk. Dah nampak dia terus aku bagitau nak tukar susu sebab salah ambik. Dia cakap "boleh. Ada bawa resit?" Terkejut aku. Senang nye. Aku bagi resit and dia suruh pergi kat kaunter yg aku bayar kelmarin.
"Akak nak amik susu ape?"
"Sustagen plain"
Dia angkat tangan mempersilakan hajat aku tu.
Senang bak hang. Aku ingat kene la buat muka sedih skit ke kan. Tak payah.. 

Terbaik! Aku sangat suka sistem yang sempoi camni. Takyah nak isi borang bawak jumpa bos ke ape ke kan. Mesra pengguna.
Lagi 1 Family store ni paling murah jual Kinder Joy RM3.29 tau. Well tau jela anak aku tu hantu kinder joy. Baru mana pun mainan dia tu, kalau nampak kinder joy tu mak bapak dia senyum jela membayarnye.
Pernah beli kinder joy dekat kedai 24jam dan kedai serbaneka RM4.40. Mak Kau Hijau

No comments:

Post a Comment