Thursday, May 17, 2012

Puding roti

Salam.. Hiiii

Beberapa hari yang lepas, aku rindu nk men bakar bakar guna oven.. Puas aku duk fikir menu ape aku nk try oven kt rumah hubby ni.. Korang agak agak aku dapat menu ape? Mesti korang dh tau kan sbb tajuk je aku dah bgtau dh. Hahah, peduli haperr akuww!

Okey, itulah menu simple dimple pimple aku dah buat. Alhamdulillah menjadi! Masa kawan kawan aku pilih masuk kelas bakery, diorang bgtau yang "masakan kita ni ikot mood kita, kot mood tak baik mmg tak jadi lah masakan kita ni. terutama nk wt dessert, pastry " masri karjah. Whooppps. Terlebih sudah Stacy
So kesimpulan nk cakap kat sini, KALAU MOOD TAK BEST, JANGAN CUBA RESEPI NI

Bahan-bahannya:

*1 cawan gula
*3 biji telur
1 cawan susu full cream
1 cawan whipping cream
1 tsp esen vanilla
Kismis doa sekotak RM1
Roti 5 keping (cari lah roti sedap skit)
Sikit butter

Panaskan oven selama 8-10minit pada suhu 100c
Sapukan butter kat dasar casserol dan susun roti molek. Ini casserol oke :


Cara caranya:
Babab pukul bahan bertanda * sampai kembang. Kemudian tambah susu, whipping dan esen vanilla. Pukul lagi sampai sebati. Dah tu tuang kat dalam casserol yang dah disusun roti tu.. Jangan lupa tabur pulak kismis yang ada tu. 

Pastu jangan sumbat dalam oven terus, you all tunggu roti kembang dulu paling koman pun 30 minit oke. Rilex.. rilex. Pastu baru bakar..

Oke mungkin resepi ni kurang manis, korang leh tambah gula ikut korang punya suka. Nak lagi wangi, taburkan serbuk kayu manis kat atas dia. 

Oke ni hasil aku buat. Ekeke
citer cam gempak ek, tapi cam ni haa goman eh. Hehehe


Yg tu tak sempat bergambar dah kene ngap! Hehe. Selamat mencobe!

No comments:

Post a Comment